21 maj 2010

Bara en liten droppe




Bara en liten droppe


Du gav liv åt en slokande blomma
du gav en liten droppe
så jag kunde resa mig en stund
livskraft en kort sekund
Bara en liten droppe

Att åter känna att det finns liv
att passion inte är något glömt
att ord fortfarande berör mitt djup
Bara en liten droppe

Livskraft
måste ständigt fyllas
näring
för att livet ska vara
bara en liten droppe

Så skör
den blomman
vad är väl en droppe
en kort sekund
sakta böjer sig blombladen
sorgsna ser de mot marken igen
blundar
minns
bara för en enda liten droppe
som kom i dess väg

vem höll i droppen
vem lät den falla
bara en enda liten droppe

2 kommentarer:

  1. Jättefin droppe Lola. Och lite sorgsen dikt!
    /Lillianna

    SvaraRadera
  2. Sorgsna droppar
    droppar sorgsna ord!
    Tack för din kommentar!
    //Lola

    SvaraRadera

Tack alla som följer min blogg eller bara kommer in en gång. Tack för kommentarer! De gläder mig mycket!!!

Vinter